Friday, December 31, 2004

TAHNIAH SYED SHAHIR: PRESIDEN MTUC YANG BARU

Saya ingin mengambil kesempatan ini untuk merakamkan ucapan tahniah kepada sahabat saya SDR SYED SHAHIR SYED MOHAMUD Setiausaha Eksekutif NUTEAIW kerana dipilih oleh perwakilan Kongres MTUC sebagai Presidennya yang baru.

Syed berjaya mengalahkan Zainal Rampak yang memegang jawatan tersebut selama 20 tahun dengan kelebihan 47 undi setelah bertanding sebanyak 5 kali.

Beliau memang merupakan pengerak kesatuan sekerja yang aktif dan serius dalam menjalankan tugas. Pada pilihanraya umum yang lalu Syed bertanding atas tiket Keadilan dan tewas di Parlimen Kelana Jaya.

Saya mengenali beliau semasa tempuh itu dan saya dapati beliau sebagai seorang yang ikhlas dan jujur dalam perjuangan. Mudah-mudahan dengan kemenangan ini Syed dapat memberi khidmat yang lebih cemerlang lagi kepada MTUC dan mengembalikan MTUC sebagai kesatuan yang benar-benar memperjuangkan nasib dan kebajikan para pekerja.

Seorang sahabat lain minta ditambah, jangan duduk selesa, makan elaun besar, dilantik jadi Senator kemudian diam membisu mengangguk bagai tekukur, nasib pekerja hanyut tak berketentuan. Saya yakin Syed tidak begitu insyallah.


No comments: