Thursday, February 21, 2008

Macam mana PAS mahu hapus
tol?

Saya melihat dalam ruangan komen BLOG ini seorang pengunjung “NAK TAHU” telah mengemukakan persoalan:

salam nak tahu macam mana BA nak kurangkan atau hapuskan tol seperti yang dicanangkan? tolong saya! bakal pengundi BA insyaAllah!siapa2 yg ada jawapan sila beri; link ker aper ker...tq

Saya berterima kasih atas pertanyaan tersebut, minat saudara dan pengakuan saudara sebagai bakal pengundi BA. Berikut saya petik, apa yang berada dalam Manifesto PAS yang baru dilancarkan oleh Presiden PAS petang tadi yang merujuk kepada isu ini iaitu:

Menghapuskan tol dengan kerajaan membeli dan memiliki kembali lebuhraya-lebuhraya dari pemilik konsesi.

Cadangan ini pernah disuarakan oleh ahli parlimen JB Shahril Samad satu ketika dahulu, dan inilah yang akan dilakukan oleh PAS dan BA bagi tujuan menghapuskan tol berkenaan. Walaubagaimanapun terhibur juga saya apabila membaca komen sdr “KEMBARAKITA” dalam isu yang sama yang menyebut:

kepada "nak Tahu" yang bertanya macamana BA akan turun/hapuskan tol? caranya kalau nak tahu undi BA bagi dia menang, tengok macamana dia turunkan tol, sebab kita tak pernah tanya BN macamana cara dia naikkan TOL!!!

Terima kasih atas sokongan anda semua.

No comments: