Friday, March 14, 2008

Mengunjungi Menteri Besar Selangor

Saya tidak pernah sampai ke tingkat 21 Bangunan SUK Selangor di Shah Alam sebelum ini. Tingkat 21 menempatkan Pejabat Dato Menteri Besar Selangor. Tidak pernah terbayang saya akan ke sana sebelum ini lebih-lebih lagi sebelum ini ia tempat bersarangnya Ketua Umno Negeri!

Pagi tadi atas urusan rasmi, dapat juga saya menjejakkan kaki ke sana. Ianya sangat bersejarah buat saya kerana bukan hanya saya berjaya sampai ke sana, tetapi juga dapat berjumpa dengan YAB MB Selangor Tan Sri Khalid Ibrahim yang kebetulan di hari pertama beliau sebagai MB Selangor. Tan Sri ternyata begitu selesa dan tidak kekok dengan "takhta" barunya itu kerana beliau sebelum ini pernah mengetuai syarikat korporat kerajaan dan bukan kerajaan yang tidak kurang besarnya, antaranya PNB dan Guthrie.

Walaupun kami bersahabat baik, namun saya melihat Tan Sri memang sesuai dan kena ditempat barunya dan saya yakin dengan pengalaman, kelayakkan dan kedudukan beliau, rakyat dan negeri Selangor insyallah akan beroleh banyak manfaat dari kepimpinan beliau itu.
Saya perhatikan kakitangan kerajaan negeri Selangor siang tadi begitu mesra dan memberi layanan baik kepada saya ketika ke sana, maklumlah kini angin perubahan sudah bertiup di sana. Diharapkan jangan mesra kerana Umno/BN sudah tidak berkuasa tetapi mesra dan baiklah sentiasa kepada rakyat kerana itu adat dan budaya kita.

Saya melihat Selangor dengan kombinasi Tan Sri dan Dato Dr Hasan Ali (yang kembali membaca khutbah di Masjid Mujahideen, Jumaat tadi) bakal membawa sinar kesejahteraan dan kemakmuran kepada negeri dan rakyat, sama-samalah kita bina dan pertahankannya.

No comments: