Saturday, September 27, 2008





Hari ini adalah 27 Ramadhan, insyallah tinggal 3 hari lagi sebelum umat Islam seluruh dunia meriaikan Hari Kejayaan iaitu Hari Raya Eidul Fitri. Saya terus menerima ucapan salam Hari Raya dari sahabat-sahabat untuk disiarkan di blog ini. Antara yang saya terima adalah dari sahabat lama, Tuan Syed Shahir Syed Mohamud, Presiden MTUC. Ucapan beliau berbunyi:

Asmlkm buat Saudara Roslan Shahir, semoga saudara berada dibawah perlindungan NYA.

Pada kesempatan ini saya ingin mengucapkan Selamat Hari Raya 'Aidil Fitri. Taqaballallah hu minkum. Minal 'Aidin Wal Faizin.

Saya dengan rendah diri mohon ampun dan maaf dari saudara kerana sepanjang tempuh ini mungkin berlaku kekasaran, keceluparan dan ketelanjuran bahasa dan perilaku dari pihak saya yang tidak di sengajakan terhadap saudara. Sebagai insan biasa saya akui punya banyak kelemahan.

Sama-samalah kita teruskan usaha dan ikhtiar untuk membebaskan golongan musta'afin dari belenggu kemisikinan dan kedhai'fan di bumi yang dikurnia Allah dengan segala macam kemewahan ini.

Hormat dari saya,

Syed Shahir bin Syed Mohamud


(Selamat hari raya Tuan Syed dipangkuan isteri (baru) yang dikasihi)

Saya juga menerima ucapan berikut dari Ketua Penerangan PAS Pusat YB Tuan Hj Mahfuz Omar:

Dari Abu Hurairah r.a. dari Nabi Muhammad s.a.w. bersabda: Hiasilah hari-hari raya kamu dengan bertakbir.
(at-Tabrani)

Huraian1. Umat Islam digalakkan menyambut hari raya sama ada hari raya Aidil Fitri mahupun Aidil Adha dengan bertakbir beramai-ramai, di masjid-masjid atau di surau-surau bagi menandakan kesyukuran kepada Allah SWT setelah berjaya berpuasa selama sebulan.2. Di hari yang mulia ini juga umat Islam hendaklah bermaaf -maafan antara satu sama lain dan kunjung mengunjung bagi perapatkan hubungan silatul rahim sesama Islam.

SELAMAT MENYAMBUT HARI RAYA AIDILFITRI , MAAF ZAHIR DAN BATIN DARI KAMI SEKELUARGA
KEMAAFAN JUA KAMI PINTA .



Juga saya menerima ucapan salam dari adinda-adinda yang dikasihi iaitu dari Jabatan Amal DPP Wilayah Persekutuan. Mereka ini hebat-hebat belaka, antara tenaga sukarelawan yang telah banyak mengharum-semerbakkan nama PAS.

Andai ada salah silap kami kepada anda semua, sepuluh jari kami hulurkan memohon kemaafan sempena kedatangan hari yang mulia.

SELAMAT HARI RAYA AIDILFITRI

Maaf zahir dan batin


M. S. Abu Sahid
Setiausaha
Jabatan Amal Dewan Pemuda PAS Wilayah Persekutuan

Saya masih membuka peluang kepada kawan-kawan yang ingin menyampaikan ucapan salam masing-masing di sini. Sila emailkan ucapan ke:

roslan _ s @ yahoo.com

No comments: